15. den-já a škola

16. srpna 2015 v 18:42 | Wic |  Because I am happy








20-ti denní challenge-15.den

Já a škola



Zduř!

Jako ,,pilná´´ studentka jsem musela toto téma zařadit do dvacetidenní blogovací výzvy, bez toho by to prostě nebylo ono xD Tak a jdeme na to!

Né, že by mě nějak škola bavila, ale když si to tak vezmu, není to tam zase tak hrozné. Je tam legrace, většina mých vtipných zážitků je vlastně ze školy. Písemky se vždycky dají nějak logicky vyvodit a jak já říkam ,,na trojku to musí dát každý, v některých případech tedy alespoň na čtyřku.´´ Zvlášť v posledních dvouch letech základky jsou učitelé velmi benevolentní a neřeší jak chování, tak známky a vždy přimhouří oko, aby nám co nejvíce mohli vyhovět. Já jsme tedy například v sedmé třídě uplatila čokoládami mercy paní učitelku na matiku, abych neměla na vysvědčení trojku, ale dvojku, a to mé známky byly samé tři, čtyři, dva, pět, pět, jedna, čtyři.... Takže dle mého názoru není škola zase tak zlá. Sice ubírá hodně volného času, ale nikdo neříká, že musí žáci věnovat například osm hodin ve škole učení. Já například se už od páté třídy neučím, dávám učivu prostor, aby mi samo nalezlo do hlavy a když nenaleze tak nevadí, později si známky opravím. Čas ve škole trávím chvilku na mobilu, který mám schovaný pod lavicí, pak si připravuji taháky na další hodiny a když to nestihnu, při testu si například vzorečky vygooglím. Dále pak hovořím s lidmi, kteří sedí v blízkosti dvou lavic. Další část nudného pobytu ve škole i zaplní kreslení. Pak jsou tu ale také hodiny, které mě baví, a tak se snažím na jednoduchém učivu vylepšit své známky.



Kdybych si měla vybrat mezi studiem nebo zaměstnáním, nevěděla bych, co zvolit. Strašně moc se těším na to až si třeba budu vydělávat něčím, co mě baví, ale zase když si to tak vezmu tak na střední nebo následně na vejšce budu studovat také to co mě baví, takže vlastně je to pak jedno. Nejhorší je to na základce, když je tam spoustu lidí, ze kterých má každý úplně jiné zájmy.



Celkově mě i baví se učit, protože z nějakých sedmnácti předmětů, které mám, mě baví minimálně polovina. Když si to tak vezmu, nejvíce mě baví ájina, němčina, zemák, čeština, dějepis (ale ten jedině když je nějaké dobré téma). Všechny tyto předměty mi lezou úplně sami do hlavy a když nelezou, tak mi nevadí nějakých těch pár minut přípravě věnovat. Pak jsou tu také předměty typu výtvarka, tělák nebo hudebka, které se dají nějak překlepat, takže těch pár předmětů typu matika a fyzika se dají naučit ,,tahákovým způsobem´´, kdy žák čeká až učivo pochopí po napsání posledního taháku na závěrečný test.



Tady taková ukázka, jak vypadá mé učení:

Doma se učím cca.... dvě minuty?! Jen si naházím věci do tašky a peču na to.
Moje příprava vypadá asi takhle:
1. hodinu máme matiku, takže budeme mít určitě zase třídnickou hodinu
2. hodinu máme ájinu, píšeme test, takže se na to naučím o matice
3. hodinu máme seminář ze zemáku, takže to se trochu prospim
4. hodinu máme příroďák, píšeme test, takže si na to napíšu tahák o velký přestávce
5. hodinu máme děják, to zase určitě budeme koukat na nějakej film, takže si zahraju levl na phounu
6. hodinu máme němčinu, takže to pokecám s kámoškou a rozvrhnu si co budu dělat odpoledne
....takže takhle nějak vypadá moje příprava na pondělní učení :D

Při učení mě strašně moc baví pouštět si film nebo hudbu, pak se mi hnedka všechno lépe zapamatovává. Hodně často se stává, že hraju The sims 3 a u toho počítám úkol z matiky nebo třeba si googlím referát na zemák a ještě k tomu kreslím nerosty do příroďáku.



Ze školních předmětů mi nejvíce příjdou zbytečné...no ono je to těžké říct, protože žádný předmět není ve škole zbytečně, ale příjde mi hloupá např. Enviromentální výchova (taková věc o ekologii), protože všechno se probírá přesně i v zemáku, občanské výuce a příroďáku. Nebo mi příjde ještě celkem zbytečná občanská výchova, protože ty věci, které se tam učíme, bych dala spíše do nějaké morální části výchovy dítěte, takže by se to nemuselo učit ve škole a ten zbytek učiva by se dal zařadit do zemáku.


Každý rok si sedám do velmi dobrého strategického umístění, nebo-li druhá lavice uprostřed, oddělení B. Je to vepředu, takže to tolik učitelé nekontrolují jestli neopisuju z taháku, ale zase to není úplně u tabule,takže učitel na mě přímo nevidí a nakonec to není postranách, takže když si to úča zakempí u okna nebo u dveří, nevidí na mě přímo.
 
 
 
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama