Síla vůle

10. ledna 2017 v 14:47 | Wic |  Téma týdne

Síla vůle, aneb můj způsob protahování a posilování

Jak se dokopat ke cvičení

Zduř,
vítám tě u článku, který by měl být něčím ve stylu motivace k tomu, aby se lidé hýbali. Máme leden, měsíc, kdy se postupně jeden za druhým vzdává v plnění svého Novočního předsevzetí, které je stejně každý rok stejné (nežrat, cvičit, rozvíje svou osobnost... a milion dalších plků).
Já si tedy osobně nenechávám začátek nových činností na prvního ledna, ale začnu ihned, jak mě napadne idea, takže se mě tato předsevzetí naštěstí vyhýbají. Ale to neznamená, že bych vás nemohla namotivovat k tomu, abyste to nevzdali už teď v prvním měsíci.
Cvičím pravidelně déle jak dva a půl roku, samozřejmě s malými přestávkami (znáte to, nemoc, extrémní vedra, extrémní zima, nebo prostě jiné plány...). Jídelníček se též snažím nějakým způsobem dodržovat, i když za čas párkrát zhřeším a dám si Milku, Nutelu nebo pořádně mastné brambůrky. Následující den si pak hodím dvojitou dávku cvičení, beru to už jako naprosto automatické, takže ani nemusím mít výčitky po tom, co se trochu více natláskám.



Do cvičení by se určitě každý měl pouštět ze svého přesvědčení a né jenom protože je "in" být kost a kůže (což opravdu po správném cvičení nebudete...) nebo kvůli komplexům ze své postavy, které byste však bez keců svého okolí neměli. Já osobně začala hlavně kvůli tomu, že jsem potřebovala kondici ke koním. Začala jsem běhat (od toho jsem časem nějak upustila) a přešla k posilování. V té době se zrodil můj sen, že chci své ploché břicho přeměnit na svalnaté a též své "pahýlkovito-tyčkovité" ruce trochu osvalit. Vždy jsem měla předpoklad k hubenějšímu typu postavy , takže bych prakticky mohla jíst skoro cokoliv (samozřejmě s nějakou mírou) a nevypadala bych jako kejda... Tím pádem hubená postava, která je pro některé vysněným, ale těžce dosažitelným cílem, byla samozřejmostí. Prostě žádná výzva, a tak jsem se musela pustit do cvičení, abych se dostala na další level, co se týče "dokonalých" postav.

Prakticky tedy cvičím každý den, vše mám samozřejmě předem rozplánováno (klasika, já kdybych neměla něco naplánovaného, tak by to snad ani nešlo). U sportování si vždy pouštím hudbu, určitě to doporučuji, protože jen díky ní se lépe drží rytmus, motivuje a také, když už nemůžete a jdete tak trochu "přes limit", zaměříte všechny myšlenky na píseň, a tak odvrátíte pozornost od náročnosti cviků.

Já se tedy nejdříve rozehřeji na nějakou songu od Rammsteinů. To skoro vždy dopadá tak, že se zaseknu u hry na imaginární kytaru, protože se až moc zaberu do hudby.



Pak je na řadě protažení. Taková ta klasika, od krku až po nohy, k tomu si pouštím pomalejší hudbu, která mi zabrání dělat rychlé neplynulé pohyby, takže je lepší na uvolnění. Jak tak koukám, tak poslední dobou mi na toto nejvíce posloužila songa Dreamer od Ozzyho.



Pondělky a středy cvičím jógu, takže to pokračuji dále v pouštení pomalejších písniček, které na mě působí skvělým uklidňujícím dojmem.



Úterky, čtvrtky a neděle si dávám kliky, sedy-lehy, zkracovačky, plank, pak také pár cviků s jednoručkama... Ve čtvrtek se snažím dělat vícenásobnou dávku, protože už je skoro konec školního týdne (a vím, že v pátek by se mi k tomu hůře dokopávalo), a tak se únava a vyčerpání dá nějak zvládnout (jednou jsem si to hodila v neděli, protože jsem byla po nemoci, při které jsem nemohla cvičit, no a věřte mi, byl to opravdu "kvalitní" týden).
K posilování si pouštím svižnější hudbu, v poslední době nejčastěji Kabáty, Divokýho billa nebo Tři sestry. Často se mi stává, že mi dochází dech, a pak si teprve uvědomuji, že to bude asi tím, že si u toho zpívám (tedy, aspoň se o to pokouším).



Pátky a soboty jsou pro mě dny plné výzev, kdy se snažím překonávat své limity. Například dělám každou hodinu 30 kliků a dřepů (takže, když si vezmete, že jsem nějakých šestnáct hodin vzhrůru - je to 480 kousků za den) nebo si pustím film, stanovím si nějaké slovo a vždy, když ho tam řeknou, dělám počet cviků, které si předem určím.

Určitě doporučuji si udělat v diáři položku "cvičení", pak vás to bude více nutit své předsevzetí dodržet. Též je dobré si to více rozepsat a určit si předem, co cvičit, kdy a jaký počet. Prostě, čím přesnější cíl, tím lépe se to dodržuje.

A teď mě zajímá, cvičíte, nebo se jen spíše tak válíte na gauči a spoléháte se na procházky do nákupáků, které vám zaručí skvělou figuru na plavkovou sezónu?

 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Eliss Eliss | Web | 10. ledna 2017 v 15:25 | Reagovat

Cvičení není nic pro mě ;-(

2 Ellie Ellie | Web | 10. ledna 2017 v 15:47 | Reagovat

Zkoušela jsem několikrát cvičit a vždy to zůstalo na fázi „chci“ nebo jsem se přemohla a jednou/dvakrát si zacvičila. Za svůj největší úspěch považuju 2 TÝDNY cvičení! Teď na to už nemyslím, protože vím, že jsem líná i vstát z postele, ale na svou obhajobu mám aktuálně dvakrát týdne trénink, kde nám dávají pěkně do těla, tělocvik a každý den ve škole našlapu tolik schodů jako někdo za celý rok. Ehm, takže taky vlastně cvičím. 💪😂

3 Fakynn Fakynn | E-mail | Web | 10. ledna 2017 v 19:03 | Reagovat

Jsem taková, jaká jsem. Občas si zasportuju nebo i zavcičím, dokonce občas mě popadně i to, že jdu běhat, ale nebudu na tom zakládat. Nejsem prostě sportovní typ. :D

4 Honza Honza | Web | 11. ledna 2017 v 10:17 | Reagovat

Nejlepší je, pokud se stane z aktivity zvyk :) . Ten se už tak lehce vzdát nedá.
Já to mám tak, že pokud alespoň párkrát do týdne nemám sportovní aktivitu, cítím se nesvůj a takový "zdechlý" :D . Nicméně, do konce ledna odpadnou ta klasická předsevzetí, začnu potkávat při běhání méně a méně lidí, až nastane zase klasické minimum. Pak před létem lidi začnou bláznit, všude budou články o dietách a hubnutí do plavek :D

5 Wnaty Wnaty | E-mail | Web | 16. ledna 2017 v 12:42 | Reagovat

Já se nedokážu dokopat cvičit. Vždy to skončí u výmluv.
Teď jsem ale začala chodit plavat, zejména kvůli ochablým svalům na zádech a to mě baví. Tak doufám, že u toho zůstanu a budu mít alespoň nějakou fyzickou aktivitu, krom dlouhých procházek s přítelem :-D.

6 MaikelJ MaikelJ | E-mail | 16. ledna 2017 v 16:55 | Reagovat

I found this page on 13th place in google's search results. You need some search engine optimization. Many webmasters think that seo is dead in 2017, but it's not true. There is sneaky method to reach google's top 5 that not many people know. Simply search for:  pandatsor's tools

7 Wic Wic | E-mail | Web | 17. ledna 2017 v 19:00 | Reagovat

[5]: Tak to přeju hodně štěstí, ať ti to vydrží. To já se do plavání nikdy nemohu dokopat, protože si furt stěžuju, že mi je zima nebo že na mě čumí okolní lidi atd. :D

8 zjinyhosveta zjinyhosveta | Web | 26. ledna 2017 v 12:01 | Reagovat

Já se snažím chodit hodně do lesa na procházky, jsou tam prudké kopce, takže se člověk dost zapotí. Pak něco ježdění na koni a cvičím každý den 5 Tibeťanů po 21 opakováních, což člověka dokonale zklidní a harmonizuje. No a jím už jen ovoce, zeleninu, oříšky, luštěniny a obiloviny, sem tam vajíčka a začínám mít postavu jako lusk :) bez nějaké sebevětší dřiny

9 BarbaraJane BarbaraJane | Web | 26. ledna 2017 v 19:21 | Reagovat

Mít na to tak dost času :/ Vedle práce, školy a dalších aktivit prostě nestíhám víc než jednou týdně badminton. Ale až bude teplo, začnu zase jezdit do práce na koloběžce. 9 kiláků tam, 9 zpátky - to si člověk na té koloběžce mákne, protože koloběžka není kolo, ale mučicí nástroj, když na to člověk není zvyklej. :D

10 Žolanda Žolanda | E-mail | Web | 26. ledna 2017 v 19:57 | Reagovat

Teď v zimě moc necvičím, protože je moje tělo v režimu spánek.. a taky jsem často nemocná.. přes zimu se snažím cvičit pravidelně, ale moc mi to nejde.. dělám tak 10 kliků denně a k tomu nějaké ty sklapovačky a dřepy, trocha protažení.. v létě je to ale o něčem jiném.. cvičím skutečně denně.. a chodím běhat, protože běhání zkrátka miluju.. když se dostanu do kondice dělám asi tak 45 kliků najednou.. ale jinak spíše kolem dvaceti ale ve více seriích.. poté posiluji více břicho a nohy..zkrátka toho sportu je rozhodně více.. snažím se ale nějakou tu úroveň držet furt, protože rozhodně nechci být jako lidi kolem mě, kteří neudělají ani klik a zadýchávají se po sto metrech běhu.. takhle skutečně dopadnout nechci.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama