"Zásady" cvičení

10. května 2017 v 13:07 | Wic |  Návody
Zduř,
dneska tu máme článek, do kterého jsem sepsala něco jako seznam "zásad", které by se měli dodržovat při cvičení. Neříkám, že jsem nějaký "posilovací odborník", ale na druhou stranu nejsem ani zas až takový začátečníček, a tak bych třeba mohla někomu pomoci.


Nejdůležitější věcí je to, aby vás to bavilo. Protože proč se do cvičení nutit, že? Takže bych doporučovala nastudovat hodně typů cvičení, a pak se teprve rozhodnout, do čeho se vrhnout. Já třeba takto jeden čas uvažovala na jógou, ale já nemám takové to "východní přesvědčení", takže by mi to moc nefungovalo. Ale na druhou stranu jsou tam super pvky, které se dají přidat do běžného protahování.

Další volbou je to, jestli chcete spíše takové to "domácí cvičeníčko" nebo pořádný záběr v nějakém kurzu, nebo jak to nazvat.
Chodím cvičit, tedy spíše tančit Zumbu, ale jinak si dávám spíše záběr doma, pokud tedy nepočítám školní proflákané tělocviky a jedenkrát do týdne návštěvu posilky. Mě by osobně nevyhovovala nějaká ta každodenní posilka nebo ještě další cvičící kurzy, protože bych se asi nedokázala "dokopat" k tomu, abych každý večer ještě někam chodila (zvláště teď v zimě, kdy už v pět hodin je tma) a na druhou stranu potřebuji cvičit vícekrát, než třeba dvakrát do týdne.

Pak je také takový můj osobní tip najít si "cvičebního parťáka". Mně to připadá o hodně zábavnější, ale na druhou stranu i efektivnější, protože dřív nebo později se začnete určitě předhánět, kdo udělá čeho více. Já teda cvičím se svojí mámuškou, což je tak trochu netradiční, ale prostě, když ona se stále žene za "dokonalou" postavou bez velkejch stehen a já se je naopak snažím nahnat...

Cvičení je dobré začít nějakou tou rozcvičkou, aby se tělo nabudilo, pak se teprve pustit do "hlavní akce" a nakonec to zakončit něčím na uvolnění.
Já si dávám cca deset minut protahování, pak se samotnému posilování věnuji něco okolo čtyřiceti minut a na uvolňování si nechávám zase nějakých deset minut.
Určitě je dobré začít s kratším časovým úsekem, a pak ho postupně prodlužovat. Já tedy spíše zvyšuji počty cviků, které mám udělat, s čímž se mi samozřejmě úměrně zvyšuje doba cvičení, ale ne že bych se řídila v posilování časově, jedu spíše na výkon.

Další podstatnou otázkou je, kdy cvičit. Toto je podle mě určitě postavené na osobních preferencích. Někdo se rád nabudí ráno, někdo si raději "hrcne svou dávku", když dorazí domu po pracovním dni. Není rozhodně dobré cvičit ihned po jídle nebo těsně před spaním.
Já cvičím přibližně hoďku a půl po večeři (takže okolo půl osmé). Ráno jsem totiž naprosto mrtvá, a když příjdu ze školy, tak to jsem ráda, že si dám chvilku chillu na netu.
Pak dvacet minut po konci cvičení si dám buď proteinovou tyčinku, kaši nebo nějakou další "chuťovku" s dobrý obsahem bílkovin. To bych asi nedoporučovala v případě hubnutí, ale mým cílem je nabrat pořádně svalovou hmotu, takže potřebuji svalíkům doplnit živiny (dobře, to znělo, jako kdybych mluvila o hnojení kytek).

A nakonec, jak často cvičit? Opět je to na vaší osobní volbě. Spíše je lepší si nastavit ze začátku pozvolný nástup, než to přehnat a cvičit tři dny zasebou, a pak se na to úplně vykašlat, protože vás bude bolet celé tělo.
Já jsem začínala tak, že jsem cvičila třikrát do týdne a to ještě k tomu jen kliky, dřepy a sedy-lehy. Pak jsem přidávala postupně další cviky a nakonec se dostala na to, že cvičím prakticky každý den a o hodně více věcí, než na začátku.

Tak to bylo pár mých cvičebních zásad, tedy spíše by se dalo říct, že obecně platných cvičebních zásad v mém podání.
A jaký je váš "základ" cvičení, kterého se držíte za každou cenu?


 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Smrtka Nosferatu Smrtka Nosferatu | Web | 10. května 2017 v 13:57 | Reagovat

pěkný článek

2 Eliss Eliss | Web | 10. května 2017 v 15:20 | Reagovat

Já nejraději jezdím na kole, jinak necvičím :-)

3 Alue Alue | 10. května 2017 v 15:46 | Reagovat

Mně vyhovuje domácí video, půlhodinka dopoledne. Kromě nákupu vybavení  a oblečení mě to nic nestojí, programy si najdu na netu. Jinak proložím běháním a kolem, aby to nebylo pořád na jedno brdo. Do posilky bych se nedokopala, dojíždění je na dlouho a připadá mi to zbytečně drahé, složité a zdlouhavé... Takhle doma vybalím činky a prostě jedu... :) Jóga mě taky nebavila, ale HIIT mi sedl.

4 Wnaty Wnaty | E-mail | Web | 10. května 2017 v 16:00 | Reagovat

Já teď zas začala cvičit a zatím se držím.. teď je to třetí týden, chodím pondělky, středy a čtvrtky, ale teď mi dva pondělky kvůli těm volnům odpadly. Ale zatím se držím a vlastně mě to i baví.
Vždy začínám protažením, pak 20 minut kardio a potom tak půl hodina posilovacích cviků. mezitím nějaké protahovačky a cviky na uvolněnou.
Tak snad to přinese své ovoce :-).

5 un-ordinary-girl un-ordinary-girl | 10. května 2017 v 16:15 | Reagovat

Já sice necvičím, ale moje sestra se snaží zhubnout a tak si s ní jdu občas zaběhat.

6 Srdcová Dáma Srdcová Dáma | Web | 10. května 2017 v 18:26 | Reagovat

Mě cvičení kdysy hodně bralo :) tedˇ jsem ho musela na čtvrt roku vynechat kvůly zdravotnímu problému :( snad se k němu už brzo vrátím :)

7 justleni justleni | Web | 10. května 2017 v 21:24 | Reagovat

Můj základ cvičení je vůbec se k tomu donutit, takže děkuji za tipy :D :)

8 K K | Web | 11. května 2017 v 11:02 | Reagovat

Jóga je fajn, ale taky u mě vítězí zumba ;)

9 Chatboards Chatboards | Web | 11. května 2017 v 18:22 | Reagovat

Ty rady jak si zlepšit cvičení se mi moc líbí! Hlavně jak to bereš. Že se do toho nemáme nutit ale užít si to. :) Rád bych si našel cvičebního partnera, kdybych začal cvičit. Zní to suprově! :) Jako všechny rady.

10 Talaniel Talaniel | E-mail | Web | 12. května 2017 v 8:59 | Reagovat

Myslím, že hlavní informace z článku je, že by sport měl bavit, jinak u něj člověk nevydrží. Mě takhle po letech hledání a nicnedělání chytlo až karate. Sice mám dny, kdy se mi nechce na trénink, ale to je normální a většinou se těším. A pak se mi vždycky líbila jízda na kole, ale ta spíš z důvodu kochání se krajinou, než že by šlo o nějaké sportovní výkony :-D

11 bydlenkabublicka bydlenkabublicka | Web | 12. května 2017 v 12:28 | Reagovat

Pod článkem mám reklamu VÝZVA 21 DNÍ, ověřený fitness program, haha to sedí :)

Nemělo by se hlavně hysterčit a žrát na 800% každou radu, protože by se z toho člověk zbláznil.
Já sama do fitka šla taky a zlomila jsem si tam ručičku.
Člověk musí chtít, ale ne přehnaně, fakt, dávejte na to bacha. Jeďte si zvolna podle sebe, ne podle nějakých rozpisů vytrénovaných Jillian nebo Cassey Ho... to, co zvládnou ony, vy v začátku nedáte, a to vás jen odradí. No fakt.
Sama jsem na to dojela a při taneční hiphop choreo jsem si vykloubila koleno.
Od tý doby ani šlus.

12 bydlenkabublicka bydlenkabublicka | Web | 12. května 2017 v 12:29 | Reagovat

Jo a nenuťte se do moderních věcí, nebaví-li vás. Já zkoušela jogu a pilates - P. je moc těžkej a klepu se u něj ve výdrži a j. mě nudila tak, že jsem u ásan usínala a klátila se nestabilitou.
S gymnastickým míčem jsme si raději s holkama házely a švihadlem jsme se švihaly..když to neba, tak to prostě neba.

13 gitty93 gitty93 | E-mail | Web | 12. května 2017 v 18:20 | Reagovat

kdyby šlo jen o zásady, hlavní je motivace do cvičení :(

14 Ennie Ennie | Web | 13. května 2017 v 15:49 | Reagovat

Mít parťáka je určitě skvělé. Jenže každého baví něco jiného a blbé je, že já nemám šanci s nikým sladit čas :D.
A zumba mě také baví. :)

15 BarbaraJane BarbaraJane | Web | 16. května 2017 v 9:39 | Reagovat

Já jsem nikdy na cvičení a sporty nebyla, zvlášť ne na něco skupinového nebo nedej bože posilku. Ale před rokem mě chytla koloběžka, na té si dám do těla a navíc mi to nepřijde jako nesmyslný pohyb, protože obyčejně jedu NĚKAM. Taky chodím s kamarádkou hrát badminton a ve škole na fitjazz, ten je fajn.

16 Susane S. Susane S. | Web | 16. května 2017 v 19:23 | Reagovat

Mně tedy nikdy nevydrželo nějak horlivě cvičit a snažit se o "perfektní" postavu :D Jsem hubeňour od přírody, takže to ani nemám zapotřebí :) Ale na zdravou stravu si docela potrpím a vydržela jsem u toho rekordních 10 měsíců a stále pokračuji :D

Jinak článek se ti povedl a určitě někomu pomůže.

17 balanda balanda | E-mail | Web | 16. května 2017 v 22:14 | Reagovat

Já rád venku běhám minimálně 6 km. Ne každý den, ale asi tak minimálně 2krát za týden a také doma cvičím s činkami a zvedám je celkem 800krát. Také někdy dělám i dřepy - těch udělám taky celkem dost. Cvičím i břišní svaly. Občas kopu nohama dopředu i dozadu.

18 Tobiáš Balanda Tobiáš Balanda | E-mail | Web | 16. května 2017 v 22:15 | Reagovat

Jmenuji se Tobiáš Balanda. Pardon, že jsem své jméno v předchozím komentáři nezadal zcela správně.

19 Necroparanoia Necroparanoia | E-mail | Web | 28. května 2017 v 23:54 | Reagovat

Jóga mě baví, i když k ní nemám to správný východní přesvědčení :D je to super protažení na začátek, nebo když nemám chuť na něco rychlýho :D jinak já když už se dokopu něco dělat, tak musím jedině sama, cvičící parťák by mě asi opravoval :D

20 Wic Wic | E-mail | Web | 29. května 2017 v 15:23 | Reagovat

[19]: Hele, tak s tim co řikáš o přesvědčení východnim souhlasím, protože já také nejsem nějaký druhý buddha, ale beru to čistě jen jako protažení se :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama