Jak snížit % tuků v těle

13. února 2018 v 19:47 | Wic |  Téma týdne
...aneb příval energie do cvičení...
Zduř,
jak asi všichni pravidelnější čtenáři vědí, sport je, společně se psaním a jazyky, u mě na prvním místě. Takže nebojte se, není to žádný návod na hubnutí ve stylu anorektických tyčinek a ani ne na zchazování tun pro obézní lidi. Pravidelně cvičím, ale opět, toto není hlavní téma tohoto článku, jelikož o svém běhání, józe, tanci a dalších posilovacích aktivitách kecám naprosto všude... O co tedy dneska pujde? Jsem sice spokojená se svou postavou, ale poslední dobou jsem se začala zajímat o procentuální poměr látek v těle (mám tím na mysli svaly, vodu a tuk), jelikož jsem si pořídila novou váhu, která dokáže i toto měřit. Pak jsem si tak zkoukla několik videí a "naprosto mě dostalo", jak hezky vypadají vyrýsované svaly, když hranici tuku o trochu snížíte. Opět se tady zmíním o tom, že rozhodně nikoho nenabádám k omezování se v jídle, i já si moc ráda dám čokošku, chipsy a další prasárničky. Myslím si, že do úvodu by bylo ještě dobré říci, jak jsem na tom s procentama aktuálně. Takže si odskočím na váhu, abyste zde měli aktuální info. Měřím 172 cm (ok, to jsem nezjistila na té váze), vážím přesně 57,2 kg a mám 18,9% tuku, 41,3% svalů. Někdo by řekl super postava, ale znáte mě, já ráda ty extrémy.


Ráda bych začala mou "velkou českou motivací" a to je česká youtuberka Dewii.
Právě i u ní jsem viděla jak vypadá břicho při nějakých necelých 20% tuku a při něco přes 15% tuku.
Jsem přežrávající se prase, tedy hlavně po tréninku, když lenoším u počítače. Rozhodla jsem se tedy, že má jídelní "dietka" bude vypadat následovně. Omezím nezdravé věci, na maximálně jednu denně. Takže jedna čokoláda nebo jeden balíček chipsů, ale ne to jíst po tunách. Pevná vůle není můj nejlepší kamarád, takže na ní musim chytře, holt.
Jsem ráda, že se nám teď blíží už pomalu ale jistě jaro, takže si to už za pár týdnů budu ulicemi zase svištět na longboardu.
Z kardia bychom tu měli jako první tanec. S brigoškou mi moc nešlo skloubit večerní lekce, a tak jsem si vyhradila každý den půlhodinku doma na své domácí kreace. Ne, že bych se u toho dokonale prohýbala, ale spíše je to takový "energický relax".

Protahování dělám systematicky několikrát denně. Myslím, že by to mohlo vyhovovat vám všem prokrastinátorům, co se vyvlékají z jakékoliv povinnosti, stejně jako já, a rutina je štve, už jen při pomyšlení... Takže, spočívá to v tom, že každých dvacet minut, kdy sedíte, se zvednete ze židle a provedete ani ne minutovou bleskovou rozcvičku. Pár kmitů rukama na zem ve stoji s nohama u sebe. Pozici velblouda, turecký sed, u kterého se spustíte tělem dopředu k zemi, natažení se k nataženým nohám před sebou v sedu... Prostě taková ta klasická školní tělocvičná kravina, na kterou na začátku hodiny každý naprosto kašlal.

I když působím jako naprostý flegmatik, který věčně pospává nebo si aspoň bloumá ve svym a "probudí se" jen při vyslovení jeho jména v zajímavé souvislosti, tak popravdě, jsem dost výbušný a někdy i agresivní člověk. Znáte to, něco se nedaří a najednou "příčina věci a problému" letí k zemi.... Třísknout dveřmi je skvělá úleva, ale nic bonusového vám to kromě instantní úlevy nepřinese. Když mě takový "projev" přepadne a je aspoň trochu možné se vypařit ven, tak si beru tenisky a jdu běhat. Ano, využijte své "nabití" jako doping k lepšímu výkonu.

A hlavně také je důležité chození. Procházky, to je moje. Ať už si pořádně šlápnout ráno cestu do školy (cca 20 minut tramvají) nebo zase zpět ze školy. Pak vzít kámoščina psa, nebo si jen tak jít "pročistit hlavu" s hudbou ve sluchátkách. Hlavní je: chodit, chodit a chodit.

Dále samozřejmě nesmíme zapomenout na posilování. To provozuji podobně "anti-prokrastinační" metodou jako protahování. Když jdu na záchod, tak předtím udělám deset kliků, když se vrátím zpět do pokoje, tak zase deset. Jdu zpívat a píseň má dlouho předehru - udělám si plank, sice pak nemohu v první sloce popadnout dech, ale tak aspoň si procvičím i plíce. Dva v jednom, tak to je přesně pro mě. Jdu do ledničky - proč si neudělat několik "seďánů-lehánů"? A samozřejmě po návratu od ledničky též. Buď vás to odradí od extrémního tláskání, nebo si aspoň procvičíte žaludek. Cvičit plné břicho sice není chuťovka, ale každému se občas hodí odolnější žaludek a pevná vůle v sobě jídlo udržet.

Toto jsou věci, co platí na mě... Jedinou "novinkou" je tady asi jen to, že jídlo snížim na jednu "prasárnu denně", zbytek "normálního" jídelníčku upravovat nebudu, protože s masíčkem, cereáliema a dalšíma klasikama jsem celkem spokojená. Dobře, nežiju nějak extrémně zdravě, ale zase mám pohybu tolik, že bych mohla aktivity rozdávat =)

Určitě dám vědět, jak toto omezení čokošek na mě zabralo =D A i když je toto celkem "vážné téma", tak prosím nezapomínejte na to, že já, neumím a ani nechci brát život vážně. Bertě to jako srandu, jako hru a i to cvičení vám bude dělat radost. Přeji vám všem hodně úspěchů (nejen) ve sportech!
 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 lissy-paolohn lissy-paolohn | E-mail | Web | 13. února 2018 v 23:08 | Reagovat

Tak omezení "prasáren" by mělo zabrat. NEbude to sice vidět hned, ale zato to bude mít trvalejší účinek. Líbí se mi tvůj návod, čiší z něj energie a odhodlanost. Takže ať se ti daří. :-)

2 klavesnicetuka klavesnicetuka | Web | 14. února 2018 v 10:18 | Reagovat

ale to je docela dobré 1 balíček chipsů denně nebo čokolády:)
to já se snažím zhubnout po porodu a zatím se mi to nějak daří a přestala jsem sladit a takovou prasárnu denně si nedám:) max tak kostičku nebo dvě čokolády a chipsy radši ani nekupuju:-D
a taky cvičím a chodím na procházky, ty procházky to je zázrak, na tom jsem zhubla hodně

3 helmii helmii | Web | 14. února 2018 v 14:50 | Reagovat

Já teda úplně překopala jídelníček, jen tím jsem zhubla nějakých 13 kg. A mám radost, že to není s jojo efektem. Taky víc cvičím, a snažím se aspoň 3x týdně zařadit kardio. Super je, že už to neberu jako nutné zlo, ale prostě mě to začalo bavit. :-) jinak držím palce!

4 Wic Wic | E-mail | Web | 14. února 2018 v 17:01 | Reagovat

[1]:

[2]:

[3]:
Moc díky Vám všem za milé komentáře a za podporu :)

5 lissy-paolohn lissy-paolohn | E-mail | Web | Čtvrtek v 20:30 | Reagovat

[4]:Rádo se stalo :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama